De kop is er af

30 augustus 2017 - Velburg, Duitsland

Vanochtend al vroeg hoorde ik de regen tegen het slaapkamerraam, dat voorspelde weinig goeds. Maar wat vroeger opgestaan om te zien wat buienradar in petto had. Een flink regenfront naderde met haastige spoed. Wat is wijsheid : wachten tot de buien voorbij zijn of gewoon op tijd vertrekken met het regenpak aan of vroeger vertrekken in de hoop de buien voor te zijn. Ik kies het laatste. Zo zit ik kort voor half acht al op de motor en na een kort afscheid vertrek ik richting Tilburg. Daar wordt het al aardig donker maar er vallen slechts een paar spetters.  Richting Eindhoven is het veel lichter en het lijkt alsof ik inderdaad de buien voor kan blijven. Helaas, bij Best regent het al volop en uiteindelijk besluit ik maar te stoppen om het regenpak aan te trekken. Zoals bijna altijd het geval, houdt het na een paar kilometer weer op en klaart de lucht flink op. Zo, dat hebben we gehad. Eenmaal voorbij Keulen wordt het zonnig en warmer. Het traject tussen Keulen en Frankfurt is ongelooflijk druk met heel veel vrachtverkeer maar ook nog veel landgenoten die op weg naar vakantieadres zijn of er juist van terugkomen. Door de vele wegwerkzaamheden, zo om de paar kilometer, schiet het niet echt op. Dit is zo vermoeiend dat ik steeds vaker even stop op een parkeerplaats of bij een tankstation. Kennelijk dacht ik niet alleen er zo over, op 4 achtereenvolgende stopplaatsen kwam ik dezelfde landgenoten tegen op een Harley met aanhangertje. Zij waren op weg naar een camping bij München. Gelukkig werd het na Nurnberg een stuk rustiger. Rond half vier arriveer ik bij het hotel. Lekker douchen en een biertje. Toch zo'n 650 kilometer afgelegd. Morgen zien we weer verder en is de afstand wat korter.