Terugkeer in Duitsland

10 september 2017 - Velburg, Duitsland

De wekker liep al vroeg af. Nog voor het ontbijt alles inpakken en klaarmaken voor vertrek. Nog gauw wat handenschudden en afscheid nemen van de reisgenoten. Vandaag valt de groep uit elkaar, een aantal gaan terug naar Wenen om na een stadswandeling met de nachttrein naar Dusseldorf huiswaarts te keren. Weer anderen reizen in 3 dagen via Tsjechie en Duitsland terug of hebben nog vakantie en doen een rondje Balkan. Ik reis solo verder, weer terug naar het hotel in Velburg. Het is een graadje of 24 als de motor wordt gestart. Het is zondagochtend en lekker rustig op de weg. Ik rijd de stad uit en zit vrijwel direct op de snelweg. Het is zo'n 50 km tot aan de grens met Oostenrijk. Een kleine file voor de douane kost me 20 minuten vertraging maar daarna kan het gas erop. Ik passeer Wenen aan de zuidzijde en zet koers richting Linz. Naarmate de rit vordert daalt de temperatuur naar 16 graden. Tijd voor een extra jasje. De hele rit dreigt het te gaan regenen maar het blijft gelukkig droog. Rijden via de snelweg is niet altijd even spannend en het kost me moeite om de eindstreep te halen. Nog gauw even tanken en rond 16.00 uur arriveer ik bij het hotel. Alweer 575 km afgelegd, de motor mag even rusten in de garagebox bij het hotel.

1. Ton:
    10 september 2017
    De Kets is nu binnen schootsafstand. Nog even geconcentreerd blijven voor een veilige thuiskomst.
  2. Sjaak:
    10 september 2017
    Doe het regenpak maar aan want het is hier herfstweer dwz harde wind en regen.
    Ben benieuwd naar jouw verhalen.