Hongarije Oost-West

9 september 2017 - Gyor, Hongarije

Vanochtend was het inpakken geblazen in hotel Angela. Na een goede nachtrust en lekker ontbijt wordt de motor bepakt en reizen we af richting het westen van Hongarije. Dit keer hebben we een andere route dan de heenreis en zullen we Boedapest aan de noordzijde passeren. Al vrij snel na vertrek rijden we door de puszta, een vlak gebied met afwisselend weilanden en maïsvelden. Af en toe rijden we door dorpjes en wat grotere plaatsen en je ziet dat Hongarije duidelijk een stuk moderner is dan Roemenië.  Wat ook opvalt is de aanwezigheid van heel veel motoren. Daar waar je in Roemenië nauwelijks motoren zag, en als je die al zag waren ze meestal van buitenlanders, is dit in Hongarije duidelijk een ander verhaal. We passeren een bijzonder stukje weg waarbij spoorweg en autoweg zijn gecombineerd en je rijdt dus letterlijk tussen de rails. Het is wel oppassen want als je met je voorwiel hierin beland ga je zeker onderuit. Nadat we Boedapest zijn gepasseerd steken we per veerdienst de Donau over. Het wachten op het pontje duurt lang maar gelukkig is het nog lekker warm en aangenaam. Na de oversteek volgt een lange slingerweg langs de Donau. Vlak voor we het hotel in Györ bereiken nog gauw even tanken om zoveel mogelijk Hongaarse forinten op te maken. Het hotel ligt aan een zijarm van de Donau en heeft een mooi terras aan het water. Na de groepsfoto en afscheidsspeech volgt een heerlijk diner. Zoals gewoonlijk zijn het dezelfden die tot in de late uurtjes aan tafel blijven voor een biertje en sterke verhalen. Ontzettend veel gelachen en het wordt tijd voor het bedje. Morgen wacht een lange rit naar Duitsland die ik solo zal afleggen.

1. Ton:
    10 september 2017
    Jammer dat het er bijna weer op zit. Maar tot nu toe wel een mooie reis geweest als ik de verhalen lees. Een goeie terugreis!
  2. Pa:
    10 september 2017
    Lex, ik wens je een goede en veilige thuiskomst toe. Pa
  3. Sjaak:
    10 september 2017
    Moet ik nog raden wie de lichten uit gedaan heeft?
    Goede reis terug. Jammer dat de terugreis aangevangen wordt maar het is een onvergetelijke ervaring geweest.