Dwars door Oostenrijk

31 augustus 2017 - Nickelsdorf, Oostenrijk

Al vroeg verschijnen de eerste zonnestralen door het slaapkamerraam. Tijd om op te staan. Kennelijk was ik vroeg op want ik was de eerste in de ontbijtzaal. Tafeltje stond keurig gedekt en ontbijt smaakte goed. Na wat vertraging bij het uitchecken haal ik de motor uit de stalling en vertrek met bestemming Nickelsdorf in Oostenrijk. Een aangenaam temperatuurtje van zo'n 22 graden zorgt voor een mooie start van de dag. Via Regensburg en Passau gaat het richting grens. Wat opvalt in dit deel van Duitsland is de vele weilanden vol met honderden zonnepanelen. Zeker de moderne melkkoe 2.0, maar dan zonder quotum. Eenmaal in Oostenrijk loopt de temperatuur verder op tot aan de 30 graden. De lange tocht van gisteren maakt dat ik vandaag wat vaker moet stoppen om de benen te strekken. Je ziet op de verscheidene parkeerplaatsen een enorme variëteit aan nationaliteiten, veel kentekenplaten uit Oostbloklanden maar ook Spanjaarden, Fransen,  Portugezen, Engelsen en Zweden. Na een warme lunch gaat het verder richting Wenen. Een mooi en weids landschap ontvouwt zich en na enige tijd doemt Wenen op. Het is dan nog zo'n 100 km naar de bestemming, nog even doorbijten. Het is ondertussen weer erg warm geworden en geen wolkje te bekennen. Bijna ben ik bij de bestemming en blijkt de afslag van de snelweg afgesloten vanwege werkzaamheden. Op zich niet zo erg maar dit was de laatste afslag voor de Hongaarse grens. Direct na de grenspassage weer omgekeerd richting Oostenrijk. Daar staat nog echte grenscontrole, ik mag probleemloos door. Na wat gedoe bij het motel ben ik eindelijk op de kamer gearriveerd. Mooi motel, alles net nieuw, maar in de buurt niks te doen. Dat wordt TV kijken, jammer dat ik de wedstrijd van Nederland niet kan zien. Duimen maar voor het beste.

20170831_182315

1. Ton:
    31 augustus 2017
    Misschien maar beter dat je de wedstrijd niet kunt zien. Ik heb iig niet veel vertrouwen in een goede afloop. Op naar de Hongaren en Roemenen.
    Ton
  2. Sjaak:
    31 augustus 2017
    Vandaag sluit je bij de groep aan?
    Is toch wat gezelliger om in een groepje te rijden!
    Biertje drinken en vroeg naar bed.