Dag 9

3 september 2016 - Blieskastel, Duitsland

Voor het eerst heb ik ononderbroken tot aan de wekker geslapen en dat is best wel lekker. Vandaag verkassen we voor de laatste maal naar een ander hotel. We nemen afscheid van Frank en Frans en vertrekken richting het Saarland. We zijn nog maar net weg en raken verstrikt in omleidingen. Het hele gebied rondom Gerardmer wordt afgezet in verband met een sportevenement. Na een aantal maal illegaal langs dranghekken gereden te zijn stuitten we toch op een alerte agent. Hij was wel behulpzaam en liet ons over het parcours rijden, de wedstrijd was nog niet begonnen. Na Gerardmer volgen een aantal colletjes,  waarvan de Col de Schucht wellicht de mooiste was. Na nog een hele reeks kleinere cols, waarvan ik de naam niet kan herinneren belanden we op Col du Bonhomme. Afwisselend klimmen en dalen, maar langzaam aan wordt het wat vlakker. Op La Linge stoppen we voor een momentje van bezinning. Hier is een oorlogsmonument wat herinnert aan de 10.000 gevallen soldaten in de Eerste Wereldoorlog. We rijden door en stoppen voor koffie met gebak. Een mooie route brengt ons langzaam richting het Saarland. De lunch wordt genuttigd en het plan was om in 1 keer door te rijden naar het hotel. De afstand valt echter tegen en de warmte maakt ons loom. Bij een lokaal tankstation waar we de tanks volgooien staat een mooie originele Facel Vega II (een oldtimer). De eigenaar van het pompstation reed er wel eens in maar wilde hem eigenlijk laten restaureren. Een kennis van hem had er 4 (nog even sparen zeker). We rijden verder en stoppen nog 1 keer voor een verfrissing. Het laatste stukje naar hotel gaat in hoog tempo. Eindelijk we zijn er, lekker douchen en dan aan tafel voor het laatste gezamenlijke diner deze vakantie. We laten het extra goed smaken.

1. Sjaak:
    4 september 2016
    Hoi Lex, weer veilig thuis gekomen?
    Ik heb de verslagen met veel plezier gelezen en genoten van de mooie foto's. Het lijkt alsof in de bergen tijd niet bestaat. Je bent verheven boven het hectische leven wat zich hier afspeelt.
    Ik ben gisteren met Ad naar Axell Rudi Pell geweest en het was een leuk concert. Ook de band van Ronnie Romero was een goed optreden.
    Morgen uitrusten denk ik en tot ziens.
  2. Lex Metzke:
    4 september 2016
    Sjaak, vanmiddag weer thuis gearriveerd. Weer terug op "lage" aarde. Binnenkort een keertje afspreken om wat verhalen uit te wisselen. Wellicht bij de British Superbikes. Axel Rudi Pell had ik graag naar toe gewild, maar paste niet. Mooi dat het een goed concert was. Ik moet morgen weer aan de bak, langzaam starten denk ik. See you.