Dag 1

26 augustus 2016 - Neufchâteau, Frankrijk

Vanmorgen om half negen vertrokken voor de motorreis naar de Franse Alpen. Verzamelpunt was tankstation Waarloos,  net voorbij Antwerpen. Rond 10.00 kwamen de meesten aan en altijd weer leuk om een aantal bekenden terug te zien die je slechts 1 keer per jaar ziet. Dit jaar is het een grote groep van 22 motorrijders inclusief reisleiding. Bijzonderheid deze keer ook een dame op een Goldwing met een hondje achterop. Uiteindelijk vertrokken we vanuit Waarloos met 18 rijders, 4 rijders zijn op eigen gelegenheid naar het eerste hotel gereden. Het weer was fantastisch, al snel liep de temperatuur naar de 30 graden en alleen maar een blauwe lucht. Onderweg blijkt dat er helaas weer problemen zijn met mijn videocamera, hetzelfde wat ik eerder in Schotland ook had. Jammergenoeg dus geen filmopnamen van dag 1. Ik hoop dat een volledige reset wonderen gaat doen zodat ik komende dagen toch kan filmen. Na het middaguur loopt de temperatuur op tot tropische waarden. De gehele middag gaf de thermometer 38 graden aan. Veel vocht verloren. We zijn diverse malen gestopt om in de schaduw wat verkoeling te zoeken maar zelfs dat was nauwelijks mogelijk. Het flesje water in de topkoffer was niet meer te drinken, zo warm was dit geworden. Na een rit van ongeveer 450 kilometer kwamen we rond half zes aan bij hotel in Neufchateu, Frankrijk. Motor vlak voor de hotelkamer geparkeerd, wat wel prettig was om niet teveel met koffers te hoeven sjouwen in deze hitte. Na een paar verkoelende biertjes, lekker eten en wat nagepraat te hebben is het weer tijd om te gaan slapen. Morgen half acht ontbijt en weer een lange dag met ongeveer 580 km voor de boeg naar het volgende hotel.

1. Sjaak:
    26 augustus 2016
    Hoi Lex, wie zijn van de Schotlandreis nu weer aanwezig?
    Kan het hondje nog een specifiek kunstje?

Gr. Sjaak.

Ps. de kaartjes voor de TT 2017 zijn besteld.
  2. Lex Metzke:
    27 augustus 2016
    Sjaak, van de Schtotlandreis zijn Eric, Martin en natuurlijk de reisleiders aanwezig. Daarnaast een aantal die ik op de vorige Alpen reis heb leren kennen. Bedankt voor het bestellen van de kaartjes, zijn we er weer vroeg bij. Groeten. Lex